زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ -

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت:

حضور ۱۰ تیم جستجو برای پیدا کردن ۳ خودروی گرفتار در سیلاب نور+تصاویر

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: جستجو برای پیدا کردن خودروهای گرفتار در سیلاب شهرستان نور همچنان ادامه دارد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی جمعه‌شب در جلسه اضطراری مدیریت بحران شهرستان نور که با حضور فرماندار شهرستان نور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و مدیران ستادی و خدمات‌رسان در فرمانداری نور برگزار شد اظهارکرد: بارش باران در شرق و غرب استان مازندران در شهرستان‌های بهشهر، آمل و نور سبب بالا آمدن سطح آب و سیلاب شد.

 

وی با اشاره به مفقودی چند خودرو در سیلاب شهرستان نور افزود: همزمان با این اتفاق، جستجو برای پیدا کردن خودروها و سرنشینان احتمالی آن با کمک تیم‌های جستجو از سطح استان ادامه دارد.

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به هشدار‌های لازم قبل از بارندگی خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار در سطح نارنجی فرمانداران در حوزه شهرستان‌ها آمادگی لازم را داشتند چراکه ریزش یکباره آب از مسیر جاده سبب غافلگیری خودروها و ایجاد حادثه تلخ شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه مردم هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند، بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه وسیع در سطح شهرستان‌ها توسط فرماندارها و شهرداری‌ها در حوزه شهرها انجام شد که سبب کاهش خسارت‌ها شد.

 

 

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور نیز اظهارکرد: نیروهای امدادی در فرمانداری و ادارات مستقر بودند و در ساعت اولیه سیل در سریع‌ترین زمان، با آمادگی وارد میدان شدند.

 

 

وی گفت: دو دستگاه بیل مکانیکی در رودخانه حاجی ماهرود در منطقه الیمالات مستقر بودند که ۱۰ خودرو امدادرسانی شد اما در این منطقه سه دستگاه خودرو را سیلاب همراه خود برد که کار امداد و نجات ادامه دارد.

 

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه افراد بومی و راه بلد، هلال احمر و ۱۰ تیم امدادی نیروی بسیج در منطقه حضور دارند، افزود: گروه‌های امداد و نجات استان در شهرداری ساری و آمل و تیم‌های مجهز گروه‌های شهرستانی نور را همراهی خواهند کرد تا بتوانیم با سرعت بیشتر کار امدادرسانی را انجام دهیم.

 

 

وی بیان کرد: مسیر جاده آب‌پری به دلیل ریزش سنگ و سیلاب بسته شد که با آمادگی و استقرار لودر در این منطقه و جاده لاویج مسیرها بازگشایی شد و برای پیشگیری حوادث، مسیرهای ورود و خروج پارک جنگلی‌ها را بستیم و به کسانی که در مسیر رودخانه سکونت دارند هشدار تخلیه دادیم تا از حادثه احتمالی جلوگیری شود.

 

فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز در جلسه ستاد بحران در شهرستان نور با اشاره به اقدام به‌موقع فرمانداری به‌ویژه دستگاه امدادی در شهرستان نور اظهارکرد: هشدار تخلیه و دور کردن کسانی که در مسیر رودخانه بودند از خسارت‌های جانی جلوگیری کرد.

 

 

وی گفت: با توجه به اینکه سه دستگاه ماشین با سرنشینان احتمالی مفقود شدند، ۱۰ تیم جستجو در مسیر پیش‌بینی شد و با همکاری مردم منطقه، ۱۰ دستگاه خودروهای عملیاتی امداد، تیم‌های جستجو، سگ‌های تجسس و استقرار خودرو ارتباطات، که تمام ارتباطات را برقرار کند تا پیدا شدن خودروهای مفقودی به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

 

ا

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو